برای ساخت تیزر تبلیغاتی تاثیرگذار از کجا شروع کنیم ؟

گام به گام ساخت تیزر تبلیغاتی تاثیرگذار

ساخت تیزر تبلیغاتی تاثیرگذار چه مراحلی دارد؟ قطعا بازاریابی بدون تبلیغات معنا و مفهومی نخواهد داشت. با توجه به شرایط امروزه مخاطبین بیشتر از اینکه علاقمند به خواندن اطلاعات و مطالب باشند علاقمند به دیدن محتواهای ویدیویی هستند تا بتوانند اطلاعات لازم در باره خدمت و یا محصول موردنظرشان را بدست بیارند. این روش تبلیغ بعنوان یکی از ابزار تبلیغاتی مناسب برای ارتباط بین تولیدکننده و مصرف کننده می باشد. واژه تیزر به معنای ادیت کننده است و به دلیل عدم نمایش کامل جزییات در تایم کوتاه، سبب برانگیخته شدن حس کنجکاوی مخاطب و درنتیجه جذب مصرف¬کننده به سمت محصول می¬شود.

برای ساخت تیزر تبلیغاتی موثر باید از کجا شروع کنیم ؟

 انواع تیزرهای تبلیغاتی را بشناسیم.

تیزر رئال

در این نوع تیزر بازیگران، لوکیشن و محصول موردنظر واقعی هستند. این تیزر از رایج ترین و پرکاربردترین تیزرهای تبلیغاتی هستند. و  در این جا نحوه بازی بازیگران، لوکیشن و کارگردانی از  اهمیت فراوانی برخوردار است.

تیزر رئال انیمیشن

این نوع تیزر معمولا برای اهداف خاص ساخته می¬شوند همانند تیزر رئال فیلمبرداری از لوکیشن صورت میگیرد ولی حتما باید یک کاراکتر انیمیشن هم درنظر گرفته شود تا به کار اضافه شود . این کاراکتر میتواند هنگام تدوین و بدون هیچ بکگراند اضافه شود و یا در هنگام فیلمبرداری از پرده سبز استفاده کرد.

تیزر انیمیشن

این نوع تیزر بصورت گرافیکی و با استفاده از نرم افزارهای ویژه طراحی و تولید می¬شود در این نوع تیزر لوکیشن و کاراکترها کاملا غیر واقعی هستند .تیزرهای انیمیشن معمولا برای محصولات مرتبط با کودکان استفاده می شود.

تیزر موشن گرافی

این نوع تیزر، نوعی محتوای تصویری است که با جابجایی بخش های گرافیکی، توجه ببینده را به خود جلب میکند و روند انتقال محتوا را پیش میبرد.

برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی مناسب از کجا باید شروع کرد؟

تحقیق در مورد محصول یا برند

از مراحل مهم ساخت تیزر،. آگاهی کامل از محصول است ارائه بریف تبلیغاتی توسط مشتری نکته مهمی است خلاصه‌ای که حاوی سابقه فعالیت‌های بازاریابی، مخاطب هدف، بینش و فرهنگ مصرف کننده یک محصول خاص است.

بررسی هدف انجام تبلیغ

ابتدا باید دید هدف از ساخت تیزر چیست؟ آیا فقط فروش و مارکتینگ مد نظر است یا شناسلیی و معرفی برند؟ برای هر کدام باید برنامه ریزی جداگانه داشت

نوشتن سناریو مناسب

نگارش سناریو جذاب با کلمات هیجان انگیز، قدرتمند و مختصر برای درگیر کردن و جذب مخاطب هدف

ایده پردازی خلاق

ارائه ایده¬های مفهومی و خلاقانه برای انتقال صحیح پیام.

انتخاب لوکیشن و تجهیزات

انتخاب لوکیشن  با توجه به سوژه و متناسب با سناریو صورت پذیرد.

استوری برد

به تصویرکشیدن نوشته¬ها به منظور نشان دادن داستان و سناریو در قالب تصویر.

انتخاب نریتور مناسب

داشتن فن بیان قوی و صدای گیرا و لحن متناسب با محصول از ویژگی های نریتور خوب است.

فیلمبرداری و ادیت

این مرحله با توجه به میزان اهمیت و اندازه پروژه زمان می برد که شامل فیلمبرداری، عکاسی، تدوین، صداگذاری و … می¬باشد.

 

هزینه های ساخت یک تیزر تبلیغاتی به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل زیادی در هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی دخیل هستند از جمله میتوان به  انتخاب بازیگران، تعداد بازیگران، لوکیشن، تجهیزات مورد استفاده(نوع و تعداد دوربین، تجهیزات صدابرداری، هلی شات)، نریتور یا گوینده، تعداد محصول و ….. اشاره کرد.

سخن پایانی
مطالب ذکر شده چند نکته کوتاه برای آشنایی با ساخت تیزرهای تبلیغاتی است. باتوجه به این نکته که تیزرهای تبلیغاتی اهمیت فراوانی در معرفی برند دارند، انتخاب اشتباه در ساخت تیزر، میتواند آینده یک برند را به مخاطره بیاندازد، پس در انتخاب تیم سازنده دقت کنیم.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *